
Χιουμοριστικά βίντεο, quotes αυτοβελτίωσης, παρουσίαση προϊόντων, συμβουλές. Όχι κάποιος influencer αλλά επιστήμονες υγείας. Γιατροί, φαρμακοποιοί, διατροφολόγοι έχουν πλέον έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κυρίως στο Tik Tok.
Επαγγελματίες Υγείας & Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Τα τελευταία χρόνια τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι επαγγελματίες υγείας επικοινωνούν με τον κόσμο. Πλέον μπορούν χρησιμοποιώντας μόνο το κινητό τους να δημιουργούν περιεχόμενο και να το μοιράζουν, είτε για να επικοινωνήσουν χρήσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την επιστήμη τους, είτε για να προωθήσουν τη δουλεία τους με απώτερο σκοπό να αυξήσουν την πελατεία τους. Και όλα αυτά χωρίς την βοήθεια ενός ειδικού στο digital marketing αφού γίνονται οι ίδιοι digital marketers του εαυτού τους. Και ενώ κάποιοι το κάνουν πολύ καλά σεβόμενοι την επιστήμη τους, κάποιοι άλλοι υποπέφτουν σε λάθη που αλλοιώνουν την εικόνα τους. Μια περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δείχνει πόσο αντί επαγγελματικό περιεχόμενο δημοσιοποιείται εκεί εξώ από επαγγελματίες υγείας.
Φαρμακοποιοί Influencers
Όπως όλοι οι επαγγελματίες υγείας έτσι και οι φαρμακοποιοί έχουν έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Υπάρχουν πολλοί καλοί λογαριασμοί εκεί έξω υπάρχουν όμως και εκείνοι που κάποιες φορές δημιουργούν αμηχανία με το χιούμορ που χρησιμοποιούν. Δεν είναι απαραίτητο ο επιστήμονας φαρμακοποιός να είναι μονόχνοτος, σοβαροφανής χωρίς να χαμογελά ποτέ. Είναι όμως απαραίτητο να είναι σοβαρός και να αντιμετωπίζει με σεβασμό τους ασθενείς του και το φάρμακο. Τα αστειάκια με γνωστά αντικαταθλιπτικά φάρμακα, αστειάκια για φάρμακα κατά της στυτικής δυσλειτουργίας και σεξιστικά αστεία μάλλον δεν κάνουν καλό στην εικόνα του επιστήμονα φαρμακοποιού αλλά περισσότερο την πλήττουν. Και μην σας δελεάζουν τα πολλά likes και τα πολλά follows. Εκτός αν θελετε να γίνετε influencers. Και δεν σημαίνει ότι αν επιλέξεις αυτό το δρόμο είσαι χειρότερος φαρμακοποιός ή έχεις έλλειψη γνώσεων για την επιστήμη σου.
Οι Εταιρείες
Και σίγουρα δεν μπορούσαν να λήψουν και κάποιες εταιρείες από όλο αυτό. Προσεγγίζουν τους νέους influencers υγείας όχι για να τους αναδείξουν αλλά για να διαφημίσουν τα δικά τους προϊόντα και να εκμεταλλευτούν το clout που υπάρχει γύρω τους. Είσαι φαρμακοποιός επιλέγεις το κατάλληλο προϊόν για τον ασθενή σου λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικές ανάγκες του και την οικονομική του δυνατότητα. Μη γίνεσαι μεταπωλητής της εκάστοτε εταιρείας που σε βάζει στη διαδικασία να προωθείς τα προϊόντα της. Αυτή θα σε εγκαταλείψει μόλις βρει καλύτερα κανάλια προωθήσης και πίστεψε με οι εταιρείες αυτό το έχουν κάνει ήδη στο παρελθόν.
Η παρουσία των επαγγελματιών υγείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχεί πολλά θετικά, σίγουρα όμως υπάρχει και κίνδυνος να πλήξει την εικόνα τους. Είναι λοιπόν απαραίτητο να είναι προσεχτικοί. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να βρεθούν καλεσμένοι σε κάποια εκπομπή στην μεσημεριανή ζώνη ή σε κάποιο απομακρυσμένο νησί τρώγωντας καρύδες μαζί με άλλους influencers.