Επιστροφή από τις διακοπές: Πως να προσαρμοστείς χωρίς άγχος

  • Post author:

Μπορεί να αποφεύγουμε να ευχηθούμε ακόμα “καλό χειμώνα” γιατί ο Σεπτέμβρης μόλις μπήκε, και οι πρώτες βροχές μόλις που έπεσαν, όμως δεν μπορούμε να αγνοήσουμε οτι η προσαρμογή στη καθημερινότητα είναι δύσκολη. Περνάμε όλο τον χρόνο ανυπομονώντας για τις καλοκαιρινές διακοπές, προσμωνούμε αυτές τις στιγμές χαλάρωσης. Και πριν το καταλάβουμε, το ξυπνήτηρι χτυπάει πάλι χαράματα και εμείς καλούμαστε να επιστρέψουμε στις υποχρεώσεις και στη δουλειά.

Αυτή η επιστροφή αναπόφευκτα φέρνει μαζί της και άγχος. Τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν για να γίνει η μετάβαση αυτή πιο “ανώδυνη;”

Μπορούμε για παράδειγμα, επιστρέφοντας τις πρώτες μέρες πίσω στη δουλειά, να δώσουμε μια παραπάνω προσοχή στο να συμπληρώνουμε τουλάχιστον 7 ώρες ύπνου το βράδυ. Επιπλέον, αξίζει να προσπαθήσουμε να παραμείνουμε όσο πιο κοινωνικά ενεργοί τις ημέρες αυτές για να αποφύγουμε τα “post vacation blues” που μόνο θα ενισχύσουν το αίσθημα άγχους και δυσφορίας για την επιστροφή. 

Όμως, ένας από τους πιο αποδοτικούς τρόπους να καταπολεμήσεις το άγχος της καθημερινότητας και που συχνά παραβλέπεται είναι να υιοθετήσεις συνήθειες για εκείνη ακριβώς τη στιγμή που νιώθεις να σε καταβάλει. Σύμφωνα με ένα αντίστοιχο άρθρο του Harvard Medical School, τέτοιες συνήθειες ή μηχανισμοί είναι οι εξής: 

1. Ασκήσεις χαλάρωσης

Σου επιτρέπουν να χαμηλώσεις τους παλμούς σου και κατ’ επέκταση τα επίπεδα των ορμονών που προκαλούν το αίσθημα άγχους. Για παράδειγμα μπορείς να δοκιμάσεις να πάρεις 10 αργές εισπνοές και εκπνοές. Διαφορετικά, μπορείς να φανταστείς πως βρίσκεσαι πίσω στις διακοπές σου, στην πιο χαλαρή σου στιγμή, και δώσε προσοχή στις αισθήσεις που είχες εκείνη τη στιγμή. Τι έβλεπες, τι άκουγες, τι αισθανόσουν.

2. Διατάσεις

Οι μυς μας αυτόματα απαντούν στο άγχος με τον σφίγγονται. Δοκίμασε να κάνεις μερικές διατάσεις για να απελευθερώσεις αυτήν την ένταση.

3. Γρήγορο περπάτημα

Ακόμα και ένα σύντομο δεκάλεπτο περπάτημα μέτριας έντασης μπορεί να σε βοηθήσει.

4. Χαλαρή μουσική

Αρχικά, εάν βρίσκεσαι σε ένα χώρο με έντονους θορύβους προσπάθησε να απομακρυνθείς ή να τους ελαττώσεις και στη θέση τους βάλε να ακούσεις μια χαλαρή μουσική. Η μουσικοθεραπεία άλλωστε έχει αρχίσει να αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στην αντιμετώπιση διαφόρων παθήσεων.

5. Ασκήσεις ευγνωμοσύνης

Πάρε ένα χαρτί και ένα στύλο και γράψε τα 5 πράγματα που σου έρχονται πρώτα στο μυαλό για τα οποία είσαι ευγνώμων. Μπορεί να είναι από το πιο απλό, όπως ότι ο καφές που πήρες το πρωί ήταν ιδιαίτερα γευστικός έως και το ότι έχεις ένα σπίτι να γυρνάς τα απογεύματα μετά τη δουλειά.

Και να μην ξεχνάμε, πως εάν νιώθουμε πως το άγχος αυτό γίνεται αφόρητο μέρα με τη μέρα, μπορούμε να ζητήσουμε την βοήθεια ειδικού για να μας καθοδηγήσει.

Τέλος, μπορείς να αφιερώσεις μερικά λεπτά για να σκεφτείς εάν πραγματικά αξίζει το άγχος. Προσπάθησε να σκεφτείς εάν αυτό που τώρα σου προκάλεσε άγχος είναι κάτι που θα σε απασχολεί σε ένα χρόνο από τώρα. Είναι κάτι που αξίζει να “ρισκάρεις” και να ανοίξεις την πόρτα σε όλες τις αρνητικές επιδράσεις του άγχους στην υγεία σου; 

Πηγή:

https://www.health.harvard.edu/

Απάντηση

You are currently viewing Επιστροφή από τις διακοπές: Πως να προσαρμοστείς χωρίς άγχος